Decizia inscrierii la gradinita, clasa pregatitoare sau direct in clasa I framanta deseori parintii. Mai mult, odata ce si-au inscris copilul la gradinita, multi parinti doresc sa stie in ce masura acesta isi dezvolta corect aptitudinile de scolaritate care vor sta la baza performantei scolare de mai tarziu si ce pot face pentru a-i asigura o dezvoltare armonioasa.
Aptitudinile de scolaritate („school readiness“) includ atat aspecte comportamentale, emotionale si de dezvoltare, cat si cognitive, mai exact: gradul de autonomie al copilului si abilitatile sale adaptative, stabilitatea sa emotionala, nivelul de dezvoltare corespunzator varstei, dar si detinerea prerechizitelor cognitive necesare (cunoasterea conceptelor si utilizarea operatiilor cognitive de baza, a cifrelor si literelor, etc).
Serviciul de evaluare psihologica in vederea inscrierii la gradinita sau scoala presupune:
1. Evaluarea prerechizitelor scolaritatii (setul minim de competente necesare pentru inscrierea la gradinita sau scoala). Include:
- Nivelul cognitiv general (IQ non-verbal)
- Detinerea si utilizarea conceptelor si operatiilor cognitive de baza
- Dezvoltarea competentelor care stau la baza abilitatilor matematice si de scris-citit (prerechizite)
2. Evaluare comportamentala si emotionala cu BASC 2 (varianta parinti) - numai pentru evaluarea aprofundata
- Despre utilitatea informatiilor oferite de BASC 2 cititi AICI
3. Ulterior evaluarii copilului, parintii primesc Raportul de evaluare
NOTA: acest serviciu NU include intocmirea unui plan de interventie personalizat pentru intarzieri in dezvoltare. Consilierea parintilor privind directiile de dezvoltare, interventie sau terapie recomandatecare poate fi oferita intr-o sedinta separata, ulterioara evaluarii.