Despre

Studii, specializari si acreditari

  • Absolventa a Facultatii de Psihologie, Universitatea Bucuresti, studii de lunga durata de 5 ani (1990-1995)
  • Formare postuniversitara (1 an) in “Understanding Children’s Development and Learning” , The Open University, UK
  • Formare postuniversitara (2 ani) in “Psihologie Clinica si Interventii psihoterapeutice de scurta durata”, prin Asociatia Medicilor si Psihologilor din Romania - formator acreditat). Include modulele:
    • Metode de cunoastere psihologica clinica
    • Metode si tehnici de recuperare neurocognitiva
    • Psihologia si Psihopatologia Copilului
    • Adolescenta - psihologie clinica si psihopatologie
    • Terapie suportiva. Terapii modulare
    • Interventii cognitiv-comportamentale in psihologia clinica
    • Psihosomatica
    • Psihotraumatologie
  • National Academy of Neuropsychology (NAN) - formare continua postuniversitara in “NEUROPSYCHOLOGY OF EPILEPSY AND EPILEPSY SURGERY”
  • Practician acreditat de University of Queensland, Australia, in programul de parenting fundamentat stiintific TRIPLE P - formare in UK
    • Programul de consiliere parentala TRIPLE P – Positive Parenting Program - este unul dintre cele mai eficiente programe de consiliere parentala fundamentate stiintific (evidence based program), implementat de peste 25 de ani in peste 30 de tari, inclusiv prin programe guvernamentale.
  • Practician acreditat de The Feuerstein International Institute for the Enhancement of Learning Potential in metoda FEUERSTEIN de evaluare a potentialului de invatare LPAD1 (Learning Propensity Assessment Device) - formare in Franta
  • Practician acredidat de The Feuerstein International Institute for the Enhancement of Learning Potential – Trieste, Italy, in Programul FEUERSTEIN de Dezvoltare Cognitiva – IE Standard (Instrumental Enrichment)
    • Metoda FEUERSTEIN de evaluare dinamica a potentialului de invatare si interventie pentru dezvoltare cognitiva si-a dovedit eficienta in peste 60 de ani de utilizare in toata lumea. Cititi aici mai multe detalii despre metoda Feuerstein.
  • Formare initiala in metoda MEIXNER - participare la cursul de perfectionare "Tulburarile de invatare - evaluare complexa si terapie prin metoda Meixner", Asociatia Romana pentru Copii Dislexici Targu Mures
  • Formare in evaluarea competentelor nou-nascutului (aplicarea scalei Brazelton), modulul I - Principiile fundamentale ale scalei, Fundatia Generatia
  • Cadru didactic asociat al Facultatii de Psihologie, Universitatea Bucuresti
    • curs si seminar "Practica Evaluarii Clinice", program Master I si II
    • lector in cadrul Conferintei Internationale* "Neuropsihologia Tulburarilor de Invatare, 18-19 noiembrie 2017, cu lucrarea "Realitati si provocari in practica psihodiagnosticului TSI"
    • lector in cadrul Conferintei internationale* "ADHD-ul la copii, adolescenti si adulti. Evaluare si metode de interventie", 10-11 martie 2018, cu lucrarea "Instrumente de evaluare si diagnosticare in ADHD si tulburari comorbide"
    • lector in cadrul Conferintei Internationale* "Neuropsihologia Tulburarilor de Limbaj", Noiembrie 2018, cu lucrarea "Modele de evaluare neuropsihologică în tulburările de limbaj"
      • * evenimente organizate de Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea Bucuresti
  • Participari ca lector in cadrul evenimentelor “Clubului Regal al Medicilor”www.clubulregal.ro
    • Participare la Congresul Clubului Regal al Medicilor “Elite pentru Excelenta”, 2015, cu lucrarea “Abordarea psihoterapeutica a pacientului cu artrita idiopatica juvenila” in cadru sesiunii “Abordarea multidisciplinara a pacientului pediatric”
    • Participare in sedintele periodice de formare profesionala ale Clubului Regal al Medicilor cu lucrarile: “Tulburarile de comportament alimentar la copiii mici (0-6 ani)”, "Autismul Inalt Functional - o perspectiva neuropsihologica", "ADHD - din perspectiva neuropsihologica", "Tulburarile de atasament - provocarile adoptiei", "Tulburarea de miscare stereotipa"
    • Participare la Congresul Clubului Regal al Medicilor “Elite pentru Excelenta”, 2016, cu lucrarea “Febra psihogena - cauze, conditii favorizante si comorbiditati” in cadru sesiunii “Abordarea multidisciplinara a pacientului pediatric”
    • Participare la Congresul Clubului Regal al Medicilor “Elite pentru Excelenta”, 2017, cu lucrarea “Aportul evaluarii neuropsihologice in diagnosticul diferential al tulburarilor de neurodezvoltare” in cadrul sesiunii “Abordarea multidisciplinara a pacientului pediatric”
  • Participari ca lector in cadrul evenimentelor profesionale ILAE Romania si ASNER (Scoala de Vara, iulie 2019):
    • ASNER: "Aportul evaluarii neuropsihologice in chirurgia cu pacient treaz - Protocol de evaluare a limbajului"
    • SRIE: "Aportul evaluarii neuropsihologice in chirurgia epilepsiei"
  • Membru al Colegiului Psihologilor din Romania
  • Membru al Asociatiei pentru Copii Dislexici, Bucuresti - www.dislexie.org.ro

Competente profesionale dobandite prin formare profesionala continua – cursuri si workshop-uri acreditate de Colegiul Psihologilor din Romania

  • Evaluarea Psihologica a Copilului cu CERINȚE EDUCAȚIONALE SPECIALE (CES), Institutul de Psihologia Dezvoltarii
  • ADHD (Tulburarea de deficit de atentie si hiperactivitate) la copil - strategii de diagnostic clinic si de interventie psihoterapeutica, Societatea de Psihoterapie Experentiala Romana
  • AFAZIA - evaluare, tehnici si metode de recuperare, Asociatia Centrul de Comunicare si Dezvoltare Umana Phoenix
  • Tulburarile de limbaj si specificul terapiei logopedice in dislalie si dislexo-disgrafie, Asociatia Centrul de Comunicare si Dezvoltare Umana Phoenix
  • Evaluarea copilului si adolescentului, Societatea de Psihoterapie Experentiala din Romania
  • Tulburarile de Somatizare, Asociatia de Neuropsihologie din Romania
  • Tulburarile Comportamentului Alimentar, Asociatia de Neuropsihologie din Romania
  • Tipologia Tulburarilor de limbaj, Asociatia de Neuropsihologie din Romania
  • Tulburarile Pervazive de Dezvoltare, Asociatia de Neuropsihologie din Romania
  • Evaluarea riscului la suicid, Asociatia de Neuropsihologie din Romania
  • Evaluarea de la Anamneza la Raportul de evaluare si planul de interventie personalizat (utilizarea instrumentelor DDST II, PDQ, ABAS, Son-R 2 1/2 – 7 ani, ADOS, ADI-R, PEP-3, BASC, MASC), Asociatia Impreuna Pas cu Pas
  • Tehnici de investigare si interventie specifice Psihoterapiei Scurte Strategice utilizate in tratamentul dificultatilor de invatare la varsta copilariei, adolescentei si la varsta adulta, Centrul de terapie strategica
  • Tulburarea Obsesiv Compulsiva – diagnostic diferential si particularitati la copil si adolescent, Asociatia de Neuropsihologie din Romania
  • Diagnostic si evaluare clinica, Asociatia de Psihoterapii Cognitive si Comportamentale din Romania
  • Evaluarea clinica a copilului si adolescentului cu ajutorul Testului Fabulele Duss si al testelor de Aperceptie Tematica, Asociatia Romana de Psihodiagnoza Proiectiva
  • Evaluarea clinica a copilului si adolescentului cu ajutorul Tehnicilor proiective de desen si al Testului Mainii, Asociatia Romana de Psihodiagnoza Proiectiva
  • Tehnici de investigare si interventie specifice Psihoterapiei Scurte Strategice utilizate in tratamentul problemelor copilariei si adolescentei, Centrul de terapie strategica
  • Psihoterapia copilului si adolescentului. Aplicatii practice pentru sindroamele psihopatologice din perioada copilariei si adolescentei, Asociatia Romana de Hipnoza Clinica, Relaxare si Terapie Eriksoniana
  • Psihoterapia de familie si cuplu: modele clinice validate stiintific, Frank M. Dattilio, Ph.D, ABPP, Harvard Medical School - prin Asociatia Multiculturala de Psihologie si Psihoterapie
  • Impactul tulburarilor de procesare senzoriala asupra comportamentelor si strategii de compensare a acestora
  • Psihodiagnoza si interventie psiho-educationala in scopul optimizarii autocunoasterii si dezvoltarii personale la copii si adolescenti, Asociatia Romana pentru Excelenta in Psihologia Educatiei
  • Interventie psihologica in scopul preventiei si remiterii problemelor emotionale, cognitive si de comportament de intensitate subclinica la copii si adolescenti, Asociatia Romana pentru Excelenta in Psihologia Educatiei
  • Psiho-oncologie. Metode si tehnici de Interventie specifice pacientilor cu afectiuni oncologice, Asociatia Psihologilor si Medicilor din Romania
  • Tulburarile de personalitate si evaluarile globale in psihopatologie, Asociatia Psihologilor si Medicilor din Romania
  • Psihodiagnoza si Interventie Psihoeducationala in sistemul familial al copiilor si adolescentilor cu probleme scolare, Asociatia Romana pentru Excelenta in Psihologia Educatiei
  • Al IV-lea Congres de Psihiatrie a Copilului si Adolescentului, a X-a Conferinta Nationala de Sanatate Mintala a Copilului si Adolescentului, Asociatia Romana de Psihiatrie a Copilului si Adolescentului si Profesii Asociate (ARPCAPA)

Formari in aplicarea si interpretarea instrumentelor de evaluare psihologica a inteligentei, aptitudinilor, personalitatii si potentialului vocational:

  • Training GAMA (General Ability Measure for Adults)
  • Training JVIS (Jackson Vocational Interests Survey)
  • Training MAB II (Multidimensional Aptitude Battery – II)
  • Training CPI (California Psychological Inventory)
  • Training de licentiere in utilizarea platformelor Ped a si Ped b de evaluare neurocognitiva complexa a copiilor intre 3 si 18 ani

TESTE PSIHOLOGICE

NOUTATI

error: Continutul este protejat la copiere !!! Toate drepturile rezervate - psiholog Monica Bolocan.