Despre

Studii, specializari si acreditari

  • Absolvent al Facultatii de Psihologie, Universitatea Bucuresti, studii de lunga durata de 5 ani (1990-1995)
  • Formare postuniversitara (1 an) in “Understanding Children’s Development and Learning” (Psihologia Dezvoltarii si Invatarii la Copii), The Open University, UK
  • Formare postuniversitara (2 ani) in “Psihologie Clinica si Interventii psihoterapeutice de scurta durata”, prin Asociatia Medicilor si Psihologilor din Romania - formator acreditat). Include modulele:
    • Metode de cunoastere psihologica clinica
    • Metode si tehnici de recuperare neurocognitiva
    • Psihologia si Psihopatologia Copilului
    • Adolescenta - psihologie clinica si psihopatologie
    • Terapie suportiva. Terapii modulare
    • Interventii cognitiv-comportamentale in psihologia clinica
    • Psihosomatica
    • Psihotraumatologie
  • Psiholog acreditat de Colegiul Psihologilor din Romania in specializarile:
    • psihologie clinica, practicant autonom
    • psihologie scolara si educationala, practicant autonom
    • psihologia muncii si organizationala, specialist autonom
  • Consilier Vocational acreditat de Autoritatea Nationala Pentru Calificari
  • Practician acreditat de University of Queensland, Australia, in programul de parenting fundamentat stiintific TRIPLE P - formare in UK
  • Programul de consiliere parentala TRIPLE P – Positive Parenting Program - este unul dintre cele mai eficiente programe de consiliere parentala fundamentate stiintific (evidence based program), implementat de peste 25 de ani in peste 30 de tari, inclusiv prin programe guvernamentale. Cititi aici mai multe detalii depre Programul TripleP
  • Practician acreditat de The Feuerstein International Institute for the Enhancement of Learning Potential in metoda FEUERSTEIN de evaluare a potentialului de invatare LPAD1 (Learning Propensity Assessment Device) - formare in Franta
  • Practician acredidat de The Feuerstein International Institute for the Enhancement of Learning Potential – Trieste, Italy, in Programul FEUERSTEIN de Dezvoltare Cognitiva – IE Standard (Instrumental Enrichment)
  • Metoda FEUERSTEIN de evaluare dinamica a potentialului de invatare si interventie pentru dezvoltare cognitiva si-a dovedit eficienta in peste 60 de ani de utilizare in toata lumea. Cititi aici mai multe detalii despre metoda Feuerstein.
  • Formare initiala in metoda MEIXNER - participare la cursul de perfectionare "Tulburarile de invatare - evaluare complexa si terapie prin metoda Meixner", Asociatia Romana pentru Copii Dislexici Targu Mures

 

  • Membru al Colegiului Psihologilor din Romania
  • Membru al Asociatiei pentru Copii Dislexici, Bucuresti - www.dislexie.org.ro
  • Membru al “Clubului Regal al Medicilor”www.clubulregal.ro
    • Participare la Congresul “Elite pentru Excelenta”, 2015, cu lucrarea “Abordarea psihoterapeutica a pacientului cu artrita idiopatica juvenila” in cadru sesiunii “Abordarea multidisciplinara a pacientului pediatric”
    • Participare in sedintele periodice cu lucrarile: “Tulburarile de comportament alimentar la copiii mici (0-6 ani)”, "Autismul Inalt Functional - o perspectiva neuropsihologica", "ADHD - din perspectiva neuropsihologica", "Tulburarile de atasament - provocarile adoptiei"
    • Participare la Congresul “Elite pentru Excelenta”, 2016, cu lucrarea “Febra psihogena - cauze, conditii favorizante si comorbiditati” in cadru sesiunii “Abordarea multidisciplinara a pacientului pediatric”

Competente profesionale dobandite prin formare profesionala continua – cursuri si workshop-uri acreditate de Colegiul Psihologilor din Romania

  • Evaluarea Psihologica a Copilului cu CERINȚE EDUCAȚIONALE SPECIALE (CES), Institutul de Psihologia Dezvoltarii
  • ADHD (Tulburarea de deficit de atentie si hiperactivitate) la copil - strategii de diagnostic clinic si de interventie psihoterapeutica, Societatea de Psihoterapie Experentiala Romana
  • AFAZIA - evaluare, tehnici si metode de recuperare, Asociatia Centrul de Comunicare si Dezvoltare Umana Phoenix
  • Tulburarile de limbaj si specificul terapiei logopedice in dislalie si dislexo-disgrafie, Asociatia Centrul de Comunicare si Dezvoltare Umana Phoenix
  • Evaluarea copilului si adolescentului, Societatea de Psihoterapie Experentiala din Romania
  • Tulburarile de Somatizare, Asociatia de Neuropsihologie din Romania
  • Tulburarile Comportamentului Alimentar, Asociatia de Neuropsihologie din Romania
  • Tipologia Tulburarilor de limbaj, Asociatia de Neuropsihologie din Romania
  • Tulburarile Pervazive de Dezvoltare, Asociatia de Neuropsihologie din Romania
  • Evaluarea riscului la suicid, Asociatia de Neuropsihologie din Romania
  • Evaluarea de la Anamneza la Raportul de evaluare si planul de interventie personalizat (utilizarea instrumentelor DDST II, PDQ, ABAS, Son-R 2 1/2 – 7 ani, ADOS, ADI-R, PEP-3, BASC, MASC), Asociatia Impreuna Pas cu Pas
  • Tehnici de investigare si interventie specifice Psihoterapiei Scurte Strategice utilizate in tratamentul dificultatilor de invatare la varsta copilariei, adolescentei si la varsta adulta, Centrul de terapie strategica
  • Tulburarea Obsesiv Compulsiva – diagnostic diferential si particularitati la copil si adolescent, Asociatia de Neuropsihologie din Romania
  • Diagnostic si evaluare clinica, Asociatia de Psihoterapii Cognitive si Comportamentale din Romania
  • Evaluarea clinica a copilului si adolescentului cu ajutorul Testului Fabulele Duss si al testelor de Aperceptie Tematica, Asociatia Romana de Psihodiagnoza Proiectiva
  • Evaluarea clinica a copilului si adolescentului cu ajutorul Tehnicilor proiective de desen si al Testului Mainii, Asociatia Romana de Psihodiagnoza Proiectiva
  • Tehnici de investigare si interventie specifice Psihoterapiei Scurte Strategice utilizate in tratamentul problemelor copilariei si adolescentei, Centrul de terapie strategica
  • Psihoterapia copilului si adolescentului. Aplicatii practice pentru sindroamele psihopatologice din perioada copilariei si adolescentei, Asociatia Romana de Hipnoza Clinica, Relaxare si Terapie Eriksoniana
  • Psihoterapia de familie si cuplu: modele clinice validate stiintific, Frank M. Dattilio, Ph.D, ABPP, Harvard Medical School - prin Asociatia Multiculturala de Psihologie si Psihoterapie
  • Impactul tulburarilor de procesare senzoriala asupra comportamentelor si strategii de compensare a acestora
  • Psihodiagnoza si interventie psiho-educationala in scopul optimizarii autocunoasterii si dezvoltarii personale la copii si adolescenti, Asociatia Romana pentru Excelenta in Psihologia Educatiei
  • Interventie psihologica in scopul preventiei si remiterii problemelor emotionale, cognitive si de comportament de intensitate subclinica la copii si adolescenti, Asociatia Romana pentru Excelenta in Psihologia Educatiei
  • Psiho-oncologie. Metode si tehnici de Interventie specifice pacientilor cu afectiuni oncologice, Asociatia Psihologilor si Medicilor din Romania
  • Tulburarile de personalitate si evaluarile globale in psihopatologie, Asociatia Psihologilor si Medicilor din Romania
  • Psihodiagnoza si Interventie Psihoeducationala in sistemul familial al copiilor si adolescentilor cu probleme scolare, Asociatia Romana pentru Excelenta in Psihologia Educatiei
  • Al IV-lea Congres de Psihiatrie a Copilului si Adolescentului, a X-a Conferinta Nationala de Sanatate Mintala a Copilului si Adolescentului, Asociatia Romana de Psihiatrie a Copilului si Adolescentului si Profesii Asociate (ARPCAPA)

Formari in aplicarea si interpretarea instrumentelor de evaluare psihologica a inteligentei, aptitudinilor, personalitatii si potentialului vocational:

  • Training GAMA (General Ability Measure for Adults)
  • Training JVIS (Jackson Vocational Interests Survey)
  • Training MAB II (Multidimensional Aptitude Battery – II)
  • Training CPI (California Psychological Inventory)
  • Training de licentiere in utilizarea platformelor Ped a si Ped b de evaluare neurocognitiva complexa a copiilor intre 3 si 18 ani

TESTE PSIHOLOGICE

NOUTATI

error: Continutul este protejat la copiere !!! Toate drepturile rezervate - psiholog Monica Bolocan.