NOU ! Bateria de evaluare si monitorizare a nivelului de dezvoltare motorie, cognitivă și psihosocială a prescolarului
Acum este posibila o masura obiectiva, fundamentata stiintific, a gradului de dezvoltare cognitiva, motrica si socio-afectiva a copilului prescolar, informatie extrem de utila in luarea deciziei de inscriere la clasa pregatitoare dar si pentru identificarea intarzierilor in dezvoltare si stabilirea directiilor de interventie.
Structura Bateriei de determinare a maturitatii prescolarului prin Metoda si Fisa:
Abordarea are in vedere intregul spectru al varstelor de gradinita. Scopul sau principal nu mai este doar acela de a aprecia aptitudinea pentru scolaritate, ci monitorizarea atentă a dezvoltarii copilului de gradinita, pe secventa varstelor de la 4 la 7 ani.
Scopul de baza al acestei evaluari nu este doar cel diagnostic, ci si cel de preventie si recuperare timpurie. Pentru aceasta, instrumentul propune trecerea de la testarea psihologică clasica la evaluarea psihologica modernă, fiind de tipul multitrasatura – multimetoda. Astfel, instrumentul masoara aspecte cognitive si noncognitive (motrice), aspecte emotional-afective si sociale (dinamice), alaturi de trasaturi structurale ale dezvoltarii infantile. Sursele de informatie converg coerent dinspre psihologul de gradinita sau educatoare si parinte, finalmente propunand o imagine multifatetata asupra dezvoltarii copilului de gradinita.