Servicii

Pentru evaluare psihologica pot fi necesare intre 1 si 3 sedinte de 60 sau 90 minute in functie de varsta pacientului si de complexitatea solicitarii.

Protocolul de evaluare se stabileste de comun acord cu parintii/pacientul adult in prima sedinta, in functie de obiectivele evaluarii.

Evaluarea psihologica clinica si neuropsihologica, precum si evaluarea vocationala/in cariera si evaluarea inteligentei sunt concretizate prin emiterea unui Raport de Evaluare Psihologica in termen de 5 zile lucratoare de la data evaluarii. Raportul include informatii complete despre instrumentele psihologice utilizate, rezultatele numerice si interpretarea acestora, ipoteza psihodiagnostica si, dupa caz, recomandari generale.

Pretul aferent fiecarui tip de evaluare este prezentat in sectiunea TARIFE din meniul principal.

Evaluare psihologica clinica

  • Evaluare psihologica clinica screening (60 de minute) - "scaneaza" comportamentul si starea emotionala pentru un numar mare de tulburari comportamentale si emotionale, conform criteriilor de diagnostic DSM IV TR, fiind utilizate, de obicei, chestionare de screening clinic, interviu si observatie clinica directa; este potrivita copiilor mici (pana in 6 ani) si persoanelor varstnice; poate fi urmata de o evaluare aprofundata pe o directie de diagnostic, atunci cand rezultatele indica un nivel clinic al unui indicator de screening.
  • Evaluare psihologica clinica (90 de minute) - analizeaza atat nivelul de functionare cognitiva, cat si personalitatea, comportamentul si starea emotionala pentru un numar mare de tulburari comportamentale si emotionale, conform criteriilor de diagnostic DSM IV TR, fiind utilizate, de obicei, chestionare de personalitate si de evaluare clinica multiaxiala, interviu si observatie clinica directa, si teste cognitive (dupa caz)
  • Evaluare psihologica personalitate (90 de minute) - sunt aplicate teste/chestionare complexe de evaluare a personalitatii incepand cu varsta de 12 ani si varsta adulta
  • Evaluare pentru diagnostic ADHD cu CONNERS 3 (90 de minute) - este aplicat chestionarul CONNERS 3 (autoevaluare, varianta parinte si varianta profesor) impreuna cu alte teste sau chestionare de evaluare clinica (la decizia psihologului)
  • Evaluare pentru diagnostic Autism (60 sau 90 de minute) - sunt aplicate chestionare si teste specifice diagnosticului tulburarilor de spectru autist (varianta parinte si, dupa caz, educator sau profesor), care completeaza evaluarea clinica directa a copilului si interviul clinic semi-structurat al parintilor, fiind nevoie de 60 de minute in cazul copiilor pana in 4 ani, si de 90 de minute pentru copiii mai mari de 4 ani (timpul de evaluare este dependent de nivelul de cooperare al copilului); in functie de complexitatea cazului, pot fi necesare mai multe sedinte (maxim 3)
  • Evaluare pregatire pentru gradinita / scoala (60 de minute) - sunt aplicate teste de cunostinte generale (detinerea conceptelor de baza), functionare cognitiva si comportamentala-emotionala (screening) pentru evaluarea abilitatilor necesare inscrierii in colectivitate sau scolarizarii
  • Evaluare psihologica clinica copii pentru incadrare in grad de handicap / obtinere certificat CES - este intocmita Fisa Psihologica Tip (Anexa 8), cu timbru profesional si parafa, fiind necesara o copie dupa certificatul A5 emis de medicul specialist.

Evaluare neuropsihologica

  • Evaluare neuropsihologica screening (60 minute) - "scaneaza" functiile cognitive importante in procesul de invatare si in functionarea adaptativa generala a persoanei (adaptarea la situatii de viata, rezolvarea de probleme, etc), fiind utilizate teste cognitive specifice pentru evaluarea limbajului, atentiei si concentrarii, memoriei si invatarii, abilitatilor vizuospatiale etc; este potrivita copiilor mici (pana in 6 ani) si persoanelor varstnice; poate fi urmata de o evaluare aprofundata pe o directie de diagnostic, atunci cand rezultatele indica un nivel de afectare semnificativa a unui indicator de screening
  • Evaluare neuropsihologica (90 de minute) - analizeaza in profunzime functiile cognitive importante in procesul de invatare si in functionarea adaptativa generala a persoanei (adaptarea la situatii de viata, rezolvarea de probleme, etc), fiind utilizate teste cognitive specifice pentru evaluarea limbajului, atentiei si concentrarii, memoriei si invatarii, abilitatilor vizuospatiale etc, fiind necesara atunci cand exista suspiciunea unui deficit cognitiv
  • Evaluare selectiva/generala NEPSY II copii 3-5 ani (60 de minute) – se realizeaza de obicei la recomandarea unui medic (neurolog, psihiatru) sau a cadrelor didactice, atunci cand exista suspiciunea unei intarzieri in dezvoltare sau a unor deficite cognitive specifice, si pot fi necesare 2 sedinte (in zile diferite), in functie de complexitatea cazului si de gradul de cooperare al copilului
  • Evaluare selectiva/generala NEPSY II si/sau WISC IV copii 6-16 ani (90 de minute) – se realizeaza de obicei la recomandarea unui medic (neurolog, psihiatru) sau a cadrelor didactice, atunci cand exista suspiciunea unor deficite cognitive specifice sau generale, si pot fi necesare pana la 3 sedinte (in zile diferite), in functie de complexitatea cazului si de gradul de cooperare al copilului
  • Evaluare pentru tulburari de invatare (deficit de atentie, dislexie, disgrafie, discalculie etc) - copii 8-16 ani (90 de minute) – este necesara atunci cand exista suspiciunea unui deficit de atentie sau al unei tulburari specifice de invatare (dislexie - tulburarea cititului; disgrafie - tulburarea scrisului; discalculie - tulburarea de calcul si rationament matematic), si pot fi necesare 2 sedinte (in zile diferite), in functie de complexitatea cazului si de gradul de cooperare al copilului

Consiliere psihologica (copii, parinti)

  • Consiliere psihologica (60 minute) - pentru probleme de comportament sau emotionale ale copilului (caz in care este necesara si o evaluare directa a copilului de catre psiholog, anterioara consilierii) sau pentru sfaturi generale de parenting

Evaluare vocationala / in cariera

  • Evaluare vocationala (90 minute) - este recomandata copiilor peste 14 ani si adultilor si sunt aplicate chestionare de interese, stil de invatare, valori, aptitudini, personalitate, fiind necesare 1 sau 2 sedinte, in functie de complexitatea evaluarii

Evaluare inteligenta / coeficient de dezvoltare psihomotorie

  • Evaluare dezvoltare psihomotorie/inteligenta - copii 3-5 ani (60 de minute) - sunt utilizate chestionare (standarde de dezvoltare) sau teste IQ pentru stabilirea QD (coeficientului de dezvoltare), respectiv a IQ (coeficientului de inteligenta)
  • Evaluare inteligenta cu WISC IV sau MAB II - copii peste 6 ani si adulti (90 de minute) - este aplicata bateria de evaluare cognitiva WISC IV pentru copii intre 6 si 16 ani, respectiv bateria MAB II pentru copii peste 16 ani si adulti, fiind stabilit atat IQ verbal cat si IQ perceptiv-vizual, precum si scorul IQ total

IMPORTANT:

Sesiunile de evaluare NU includ consiliere (parinti, copii) sau intocmirea unui plan de interventie. Explicarea raportului de evaluare si consilierea privind directiile de interventie vor fi oferite separat, ulterior evaluarii, scorarii si interpretarii rezultatelor la teste.

Intrucat unele teste necesita timp pentru scorare si interpretare, Raportul de Evaluare Psihologica va fi finalizat si trimis pe email ulterior, in termen de 5 zile lucratoare.

Raportul de evaluare are valabilitate intre 60 de zile si 6 luni (dupa caz, in functie de testele folosite) si poate fi utilizat doar in scop de diagnostic / consiliere psihologica sau educationala si NU in scop judiciar (ex: pentru stabilirea custodiei copilului sau evaluarea traumei).

In cazul evaluarii copiilor care nu pot fi lasati nesupravegheati, acestia trebuie sa fie insotiti de ambii parinti sau de cel putin un parinte si o alta persoana adulta (bunic/a, bona), pentru a permite psihologului sa poarte o discutie separata cu parintii.

NU sunt oferite servicii de evaluare a traumei psihologice sau de evaluare in scop judiciar (ex: in scopul stabilirii de catre instantele de judecata a custodiei copilului).

Descrierea serviciilor de psihologie pe categorii de varsta

- accesati categoria dorita -

Evaluare psihologica clinica

Evaluare neuropsihologica

Evaluare Tulburari de Invatare

Evaluare vocationala / in cariera

Copii foarte mici (0 - 3 ani)

Copii prescolari (3 - 6 ani)

Copii scolari (6 - 14 ani)

Adolescenti (14 - 18 ani)

Tineri (18+ ani)

Parinti

In procesul de evaluare sunt folosite instrumente psihologice standardizate (scale, teste, chestionare) si validate stiintific, fiind concepute de specialisti de renume si utilizate de profesionistii in domeniul psihologiei din intreaga lume. Testele psihologice sunt adaptate cultural si normate pe populatia romaneasca, oferind astfel certitudinea validitatii si relevantei rezultatelor.

Cabinetul de Psihologie Monica Bolocan este autorizat de Colegiul Psihologilor din Romania (cod de inregistrare RUP 10B2987) si  detine licente de utilizare pentru instrumentele psihologice utilizate, colaborand cu furnizori acreditati.

NOUTATI

  • Evaluare CONNERS 3 pentru ADHD

    Conners 3rd Edition™ Conners™ - 3 evaluează și identifică ADHD și problemele coroborate, precum: agresivitatea, dificultăţile de învăţare, relaţiile…

  • Evaluare dislexie cu MT-2

      MT®-2 - Testele de citire MT-2 pentru școala primară Testele MT®-2 permit evaluarea aspectelor fundamentale ale procesului de…

  • Evaluare dislexie cu DDE-2

    Bateria pentru Evaluarea Dislexiei și a Disortografiei de Dezvoltare – 2 DDE®-2 este o baterie destinată evaluării dislexiei și…

error: Continutul este protejat la copiere !!! Toate drepturile rezervate - psiholog Monica Bolocan.